dinsdag 17 juni 2014

Kallounette voor Ties

Een hele tijd geleden was ene vriendin bevallen en die had een leuk geboortekaartje gestuurd met 2 olifanten. In de stijl van het geboortekaartje heb ik een Kallounette gemaakt, ofwel een babyjas. Dit keer heb ik het patroon besteld, zodat ik zeker wist dat het wat langer gedragen kon worden.
Ik heb de naaibeschrijving niet gebruikt, omdat mijn Frans niet optimaal is. Ooit op de Havo wel gehad, maar daar blijft het dan ook bij.
Bovendien wilde ik dat je geen naadjes meer zag, en zoals de foto's van de beschrijving liet zien leek er naadjes te zijn. Dus even zelf uit moeten vogelen hoe we geen naden konden zien.

En het is niet zo makkelijk als 2 aparte jasjes maken en die vervolgens tegen elkaar aan naaien. Je moet de flap aan de bovenkant van de benen niet alvast vaststikken en de onderkant van het voorpand moest je ook niet vastzetten (volgens de beschrijving moest je dit wel doen, maar dan krijg je dus een verdraaid geheel). Beetje moeilijk uitgelegd, d.m.v. foto's zou het makkelijker zijn geweest, maar helaas heb ik die niet gemaakt.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...