vrijdag 11 januari 2013

Eigen bedrijf: marktonderzoek (stap 2)

Stap 2  voor het starten van een eigen bedrijf is een marktonderzoek. Nu weet ik eigenlijk niet meer of dit echt stap 2 is, maar in elk geval wel een vroege stap. Eerst moet je weten wat je wilt verkopen, vervolgens ga je kijken of hier een markt voor is. O ja ik denk dat het toch stap 3 is, eerst zelfonderzoek, daarna welk product, daarna marktonderzoek. Enfin...

Gisteravond/vannacht heb ik via Google gekeken naar webwinkels die schorten verkopen. Dat zijn er behoorlijk veel, ik heb ze echter nog niet allemaal gehad (vond het na 13 pagina's wel genoeg). Veel concurrenten dus, maar minder concurrenten dan bij webwinkels die allerlei baby/kinderspullen maken.

In plaats van concurrenten kan je ze ook zien als collega's, dat klinkt meteen een stuk minder negatief. En misschien komen er nog leuke en zinvolle contacten uit.

Maar in 1ste plaats heb ik gewoon naar de hoeveelheid gekeken, hoeveel daarvan zijn handgemaakt, wat voor soort schorten zijn er, in welke vorm, originaliteit, en natuurlijk ook naar wat ze vragen voor een schortje.

Ik heb tot nu toe wel gezien dat er hier nog wel dingen in aangepast kunnen worden. Dingen die anders kunnen, er valt hier nog wel iets mee te doen.

Ik had van tevoren allerlei ideeën genoteerd van wat ik wil. En een aantal van mijn ideeën worden nog niet gedaan, dus dat is mooi. Maar eerst nog even verder onderzoeken. Sowieso mijn ideeën verder uitwerken, mijn collega's/concurrenten verder uitdiepen, en natuurlijk nog marktonderzoek doen bij klanten. Hopelijk zien zij ook wel iets in mijn ideeën.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...